Isomiinus tiukasti voittoon Bongariliiton pinnarallissa Ahvenanmaalla

31/03/2012

Ahvenanmaalla rallattiin jälleen 31.3. keväisissä maisemissa, mutta hyisen talvisissa sääolosuhteissa. Tuuli oli kovaa mutta kylmää ja osan päivää harrastustoimintaa haittasi taivaalta vaakasuorassa piiskaava lumiräntä.
Yhteensä päivän aikana havaittiin 128 rallilajia. Kärjessä oli tiukkaa. Voiton vei 93 lajilla joukkue Isomiinus (Jukka Hintikka, Janne Koskinen, Antto Mäkinen ja Timo Janhonen), toiseksi tulivat paikallisjoukkue Team Falcon 2.1 (Yngwe ja Samuel Jansson) lajimäärällä 92 ja kolmansiksi sisämaan vakiovieraat Laukaan Palomiehet (Pekka Kyllönen, Petri Willman ja Petri Kuhno) 91 lajilla + yhdellä ässällä sekä Rillirobotit (Tero Toivanen, Janne Kilpimaa ja Matti Häkkilä) niin ikään 91 lajilla mutta ilman ässiä.
Jo edellisenä päivänä Saltvikista seitsemän lajin hanhiparvesta löytyneen eskimohanhen lisäksi rallin parhaita lajeja olivat mm. jalohaikara, Suomen tiettävästi toinen maaliskuinen mustakurkku-uikku, kyhmyhaahka, muuttohaukka, kirjosiipikäpylintu, sääksi, kaulushaikara, useat maakotkat ja merisirrit.