Bongariliitto avustaa Kirkkonummen Kauhalantien kunnostusta

26/04/2013

Ämmässuon kaatopaikalla kävi 03.11.2012 Suomelle uusi laji ohotanlokki Larus schistisagus. Sitä kävi bongaamassa tuona päivänä useita kymmeniä harrastajia ja seuraavana päivänä vielä useampia. Tarkkailupaikka oli kaatopaikan SW-reunalla oleva kallio ja sinne päästäkseen piti ajaa yksityistä Kauhalantietä pitkin. Kyseinen vaatimaton soratie ei syksyisessä kunnossaan kestänyt kymmenien ja kymmenien autojen ryntäystä. Bongariliitto otti yhteyttä kyseiseen tiehoitokuntaan ja sovittiin alustavasti, että tiehoitokunta selvittää tien kunnon ja palaa asiaan. Talvi tuli kuitenkin nopeasti ja asian hoitaminen siirtyi kevääseen. Bongariliiton hallitus päätti kokouksessaan 25.04.2013 avustaa Kauhalantien kunnostusta 800 eurolla. Näin toimien turvataan kyseisen tien ongelmaton käyttö tulevissa bongauksissa.

(kemol/26.04.2013)