Bongariliiton hallitus ja toimikunnat järjestäytyivät vuodelle 2022

30/01/2022

Bongariliiton hallitus kokoontui Hangon Tvärminnessä 29.1. – 30.1.2022. Ennen kokousta osa hallituksesta suoritti tyylipuhtaan turkinkyyhky-bongauksen, mutta valitettavasti lähes kaikki hallituksen jäsenet sortuivat epätoivoissaan myös sponderetkeilyyn. Sää Hangossa oli koko viikonlopun ajan erittäin virkistävä. Hallituksen kokoonpano vuodelle 2022 on seuraava: Puheenjohtajana toimii Matias Castren. Varapuheenjohtajaksi valittiin Kalle Larsson ja sihteeriksi Sebastian Andrejeff. Työvaliokunnan puheenjohtajana jatkaa Jari Laitasalo. Lintutiedotuksen johtoryhmän puheenjohtajana toimii Janne Riihimäki. Pinnari-toimikunnan vetäjänä on Kalle Larsson, Bongari-lehden päätoimittajan Petri Kuhno. Tiedotusvastaavana toimii Janne Koskinen ja ohjelmavastaavana Sebastian Andrejeff. Taloudenhoitajana ja jäsensihteerinä toimii Ina Tirri. Mainittakoon, että yhdistyksen kunniapuheenjohtajalla, Karno Mikkolalla, on alkanut 30. kunniapuheenjohtajuusvuosi. Toimikuntien ja hallituksen kokoonpanot jäsenineen näet sivulta https://www.bongariliitto.fi/yhdistys_jasenyys/yhdistys/hallitus_ja_toimihenkilot Keskustelimme esimerkiksi Ahvenanmaan pinnarallin tilanteesta ja kevätkokouksesta (9.3.2022). Ahvenanmaalla ei hetkeen ole vierailtu, ja perinne kaipailee tuulta purjeisiinsa; tiedottelemme tästä konsa asia etenee. Kevätrallia ei kuitenkaan ole tällä aikataululla ja kulkutautitilanteella tulossa. Bongari-lehden uusin numero lähtee piakkoin painoon. Lehden vanhojen numeroiden digitointi etenee ja Lintutiedotuksen lajilistalle tehdään joitain pieniä päivityksiä. Tämän lisäksi luonnollisesti käsiteltiin vino pino pikkuasioita. Juttelimme siitäkin, että hallitus ja toimihenkilölista ovat sangen yksipuoleisia jäsenistöömme nähden, ja tämä ei ole ihan hyvä asia. Liiton asioita voi edistää monesta taustasta käsin, joten tulkaa rohkeasti mukaan. Kymmenien megararien täyttämää kautta toivotellen,

Bongariliiton hallitus, toimikunnat ja heidän puolestaan Janne Koskinen