Bongariliiton hallitus kokoontui

07/06/2017

Bongariliiton hallitus kokousti 7.6.2017 klo 20.00.-21.41. Rutiiniasioiden lisäksi käytiin läpi:

Lintutiedotus

Lintutiedotuksen softat pitää päivittää. Nykyinen tekstiviestiliikenne loppuu 31.12.2017, ellei päivityksiä tehdä. Lintutiedotuksen nettisivut alkavat vanhentua ja tuottaa yhteensopivuusongemia selainten yms. kanssa ja ne pitää uusia. Uudistustyöt ovat melko hintavia ja hallitus jääkin odottamaan tarkempaa tarjouserittelyä SantaMargaritalta. Hallituksessa keskusteltiin myös mahdollisuudesta luopua tekstiviestihälyjärjestelmästä kokonaan. Todettiin, ettei tällä aikataululla (vuoden loppuun) luovuta tekstiviesteistä.

RK:n avustaminen

Bongariliitto päätti avustaa BirdLife Suomen Rariteettikomiteaa yhteispohjoismaisen rariteettikomiteoiden kokouksen järjestämiskuluissa. Avustussumma on 2000€ ja se maksetaan vain tarvittaessa. Kokouksessa on paljon Bongariliittoa kiinnostavaa asiaa kategorioihin ja taksonomiaan liittyen.

Pinnari IOC-aikaan

Pinnarin Maailmanlajilista päivitetään vuoden loppuun mennessä IOC:n taksonomian mukaiseksi. WP:n lajilista puolestaan päivitetään heti vuoden 2018 alussa ja Suomen lajilistan taksonomia päivittyy myös IOC-aikaan heti, jos RK päättää ottaa sen käyttöön Suomessa. Erot nykyisen AERC TAC:n ja IOC:n taksonomian välillä Suomen listalla ovat tundrametsähanhi (Anser serrirostris), nokivaris (Corvus corone), ruostepäälepinkäinen (Lanius phoenicuroides) ja kyhmysepeltasku (Saxicola stejnegeri). Eli neljä lajia tulisi lisää, yhtään ei lähdössä pois.

Varapuheenjohtaja vaihtui

Tom Nordblad erosi hallituksesta ja näin ollen varapuheenjohtajan paikalta. Uudeksi varapuheenjohtajaksi hallitus valitsi Markus Lampisen.

Hallituksen puolesta MäkPe